Geoblog.pl    minirtw    Podróże    mini RTW    Kawałek Anglii

Kawałek Anglii

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Christchurch

Nasza wycieczka po Wyspie Południowej zatoczyła bardzo spłaszczone koło i ponownie wylądowaliśmy w Christchurch i tym razem mieliśmy poświęcić mu trochę naszego cennego czasu :)
Christchurch to największe miasto na tej wyspie, które liczy sobie AŻ trzysta tysięcy mieszkańców. Nadal zachowało ono swój dawny, staroświecki urok. Tradycyjnie jest ono nazywane najbardziej angielskim miastem w Nowej Zelandii. Pierwsi przybyli tu osadnicy byli członkami kościoła anglikańskiego, a powstałe miasteczko miało odwzorowywać angielskie społeczeństwo klasowe. Dzięki prowadzonej na szeroką skalę hodowli owiec ludność szybko się bogaciła, a kościoły budowano chętniej niż puby.
O tamtych czasach przypomina olbrzymia anglikańska katedra, a także płynąca przez centrum rzeka Avon i umiejscowione po obu brzegach, równoległe go niej ulice: Oxford i Cambridge.
I właśnie na spacerze kolejnymi uliczkami i obserwacji mieszkańców grających w gigantyczne szachy na placu katedralnym, minęło nam to chłodne, ostatnie na wyspie, zimowe popołudnie.

tonik
tonik - 2009-06-19 10:01
"Chłodne zimowe" taaa... patrzę na tą soczystą zieleń trawy i tak sobie myślę, że takie chłodne zimowe poranki to ja mógłbym mieć codziennie w styczniu w Poznaniu :):):).

t;)

asiaileszek - 2009-06-20 00:56
Christchurch, przynajmniej na zdjęciach wygląda bajkowo i sympatycznie. Po wielu surowych krajobrazach NZ ten jawi się sielankowo i wzbudza miłe wrażenia.
Poza tym to w końcu też największy port morski na Wyspie Płd. Nie takie sobie byle miasteczko…
Ps Czy minirtw odwiedziło może salon fryzjerski ? Bo o wizycie u hodowców owiec nic nie wspominaliście:-))))